Cyberpunk 2077 po premierze – to w końcu hit czy kit?

Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat, a kilkukrotne przekładanie daty premiery spowodowało, że emocje towarzyszące jej rynkowemu debiutowi były niezwykle rozbuchane. Teraz, gdy napięcie już trochę opadło, a kolejne publikowane poprawki naprawiły wiele błędów z pierwszej wersji, wreszcie można zastanowić się nad tym, na ile udana jest ta gra?

Cyberpunk 2077 po premierze – czyli typowa internetowa burza… o nic?

Oczekiwania, które towarzyszyły nowej grze CD Projekt Red, studia, które wyprodukowało niezwykle ceniony cykl gier o Wiedźminie, były niezwykle wysokie. Miał na to wpływ także marketing, który obiecywał graczom rewelacyjne doznania i nowatorskie rozwiązania. Jednak już kilkukrotne przekładanie daty premiery wskazywało, że studio nie nadążało z pracami nad grą. Cyberpunk 2077 po premierze był pełen błędów i niedoróbek, co przełożyło się na pierwsze recenzje, zarówno profesjonalistów, jak i zwykłych graczy. Wytykano przede wszystkim niewłaściwie przygotowanie gry, bardziej podobnej do stanu beta, niż gotowego produktu. Fala krytyki spowodowała przy okazji znaczący spadek wartości akcji CD Projekt Red. Jednak już kilkanaście dni po premierze, Cyberpunk 2077 opinie miał już zaskakująco dobre. Okazuje się, że kilka patchy wypuszczonych przez producenta wystarczyło, by odbiór gry zmienił się diametralnie.

Cyberpunk 2077 opinie – przyszło opamiętanie?

Internetowa burza towarzysząca premierze gry Cyberpunk 2077 okazała się niezbyt uzasadnioną burzą w szklance wody. Nie dość, że gra została oceniona przez Metacritic na solidne 86, to jeszcze dostała dwie nagrody gamescom 2020 – w tym dla najlepszej gry roku! Im dłuższy czas upłynął od premiery, tym lepsze także oceny zwykłych graczy. Cyberpunk 2077 po premierze dość często otrzymywał złe noty wynikające z niedopracowania, jednak kilka tygodni wystarczyło na poprawienie gry na tyle, by do 20 grudnia – czyli w ciągu 11 dni – sprzedać ponad 13 milionów kopii! Biorąc pod uwagę to, że w tej statystyce uwzględniono zwroty od niezadowolonych klientów, jest to wynik wskazujący na gigantyczne zainteresowanie grą – a także to, że nie jest ona wcale tak zła, jak malowały to niektóre media. CD Projekt Red musi z tego wyniku wyciągnąć odpowiednie wnioski – przy innym marketingu, a zwłaszcza przy lepiej ustalonym terminie premiery, gra mogłaby zostać uznana za niebywały sukces. Tymczasem Cyberpunk 2077 opinie popsuł sobie jeszcze zanim zadebiutował, bo przy rozbuchanych oczekiwaniach graczy problemy z terminowym ukończeniem produkcji okazały się receptą na złe pierwsze wrażenia.