Jakie są najlepsze pomysły na biznes w internecie?
Pomysł na biznes
W zależności od stopnia zaangażowania oraz możliwości czasowych, można rozróżnić kilka rodzajów biznesów internetowych. Najpopularniejsze z nich to:
- Uzupełnianie ankiet – to zajęcie dla osób początkujących, które po prostu chcą sobie dorobić i sprawdzić czy codzienne korzystanie z komputera po pracy im odpowiada. Jest to zadanie łatwe, a zarobki zależą od poświęconego czasu.
- Zarabianie na blogu – w zależności od tego jaka jest tematyka, można po stosunkowo niedługim czasie regularnego zamieszczania wpisów zacząć zarabiać dzięki współpracy z firmami. Od zarabiania na blogi zaczynał Michał Szafrański, dziś podawany jako przykład tego jak zarabiać pieniądze. Wiele osób, które zaczynało od blogowania wydaje obecnie swoje ebooki i całkiem nieźle na nich zarabia. Temat bloga może być różny, od podroży, przez jedzenie, a na filmach kończąc.
- Freelancer – to możliwość pracy przez internet dla osób, które mogą wykonywać swoją prace zdalnie. Daje to możliwość łapania zleceń jako grafik komputerowy, copywriter, programista czy tłumacz. Można pracować na etacie i jednocześnie rozwijać własny biznes, co jest niezwykle wygodne w przypadku jeśli nie ma pewności czy praca na własny rachunek okaże się rentowna. Jeśli zacznie przynosić regularne i stałe dochody, można pomyśleć o rezygnacji z dotychczasowej pracy i zająć się rozwojem własnego biznesu online.
- Sklep online – to rozwiązanie daje możliwość zarabiania bez wychodzenia z domu. Wystarczy znaleźć taki sektor, który daje realne możliwości zarobku. Przyda się porządny biznes plan i rekonesans rynku. Jest spory potencjał na rynku jeśli chodzi o produkty żywieniowe, odzież czy gadżety. Taki rodzaj biznesu online nie wymaga nawet miejsca na przechowywanie towaru. Obecnie istnieje kilka rzetelnych stron, które umożliwiają założenie własnego sklepu internetowego (np. Shoplo)
- Szkolenia i kursy online – to pomysł na biznes dla osób, które są doświadczone i specjalizują się w konkretnej branży. Dzięki organizacji kursów można przekazać swoją wiedzę i dobrze zarobić. Na rynku wciąż jest miejsce na charyzmatycznych trenerów i mówców motywacyjnych, którzy pomagają w różnych sferach życia. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą się dzielić swoim doświadczeniem i praktyką w sieci.
Biznes i co dalej?
Kiedy już własny biznes online ruszy, ważne jest aby odpowiednio podejść do takich zagadnień jak marketing, wizerunek oraz kontakt z Klientem. Przede wszystkim warto zainwestować w stronę internetową – profesjonalna i ciekawa strona sprawi, że Klient zostanie dłużej, a prawdopodobieństwo zakupów wzrośnie. Nie bez znaczenia jest również responsywność strony czyli jej dopasowanie do urządzenia. Chodzi o to aby wyświetlała się poprawnie niezależnie od tego czy zostanie otwarta na komputerze, telefonie czy tablecie. Kolejny krok to odpowiednie przygotowanie marketingowe i wizerunkowe. Aby sprzedawać, trzeba się pokazać Klientowi i odpowiednio się z nim komunikować. Najlepiej zaplanować sobie w przód kolejne działania i powoli je wdrażać. Niemniej ważna jest kwestia kontaktu z Klientem, który musi czuć, że jest ważny. Na stronie nie powinno zabraknąć zakładki Kontakt, a tam wielu możliwości kontaktu (e-mail, telefon, formularz kontaktowy).