napisany przez: wonsky007 / Recenzje gier

Opis wrażeń z World of Tanks wersja 8.0

« PoprzedniaNastępna »

 World of Tanks 8.0

Wargaming – producent gry World of Tanks, 27 września obdarował nas długo wyczekiwaną i zapowiadaną aktualizacją, oznaczoną numerkiem 8.0 

Aktualizacja przyniosła szereg zmian i nowości w stosunku do poprzednich wersji gry, można powiedzieć, wprowadza rozgrywkę na wyższy poziom. Na długo przed wprowadzeniem aktualizacji oficjalne forum World of Tanks zawrzało od spekulacji na temat tejże – pojawiały się opinie chwalące niosące zmiany, jednak znaleźli się również ich przeciwnicy. Cóż więc takiego wzbudziło zainteresowanie w World of Tanks 8.0 ?

 Główne zmiany:

Nowe pojazdy:

Nowa gałąź sowieckich niszczycieli czołgów:
SU-100m-1
SU-101 (Uralmash-1)
SU-122-54
Obiekt 263

Nowy brytyjski czołg premium: Matilda Black Prince.

Nowe osiągnięcia:

Medale analogiczne do medalu Boeltera: medal Radleya-Waltersa (8-9 zniszczonych pojazdów) i medal Poola (10-14 zniszczonych pojazdów).
Medale analogiczne do medalu Billote’a: medal Bruna (3-4 zniszczone maszyny) i medal Tarzaia (5 lub więcej).
Medale analogiczne do medalu Burdy: medal Pasucciego (3 działa samobieżne), medal Dumitra (4 działa samobieżne).
Medale analogiczne od medalu Oskina: medal Laschvesligho (2 zniszczone maszyny), medal Nicholasa (4 lub więcej zniszczonych maszyn).
Medal Laglanda: zniszczenie 4 lub więcej wrogich maszyn, które zdobywają bazę (nie muszą znajdować się na terenie bazy w tym samym czasie).
Medal Bombardera: medal przyznawany za zniszczenie 2 lub więcej pojazdów jednym strzałem.
Medal Patrol Duty: Pomóż swojemu zespołowi uszkodzić co najmniej 6 pojazdów przez ich wykrycie. Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada taką samą ilość wykrytych i zniszczonych pojazdów, lub jeżeli dwóch graczy lub więcej wykryje taką samą liczbę pojazdów, to osiągnięcie zostaje przyznane graczowi, który zdobył w bitwie najwięcej doświadczenia.
Medal Tomado Yoshioa: przyznany graczowi, który zniszczy 3 lub więcej działa samobieżne prowadząc czołg lekki, który był o minimum dwa tiery niżej w drzewku rozwoju, niż zniszczone działa samobieżne. Gracz musi przeżyć bitwę, aby otrzymać ten medal.Brothers in Arms: Każdy członek plutonu musi zniszczyć co najmniej 3 wrogie pojazdy i przeżyć. Osiągnięcie zostaje przyznane wszystkim członkom plutonu.
Medal Boeltera nie będzie już przyznawany. Medale Boeltera przyznane wcześniej nie zostaną odebrane i pozostaną widoczne w oknie przebiegu służby.

 Mechanika gry:

Nowa fizyka: pojazdy będę teraz w stanie spadać z klifów, tonąć w rzekach i być przepychane przez inne maszyny.
Zmiana systemu kamuflażu:
Wszystkie kamuflaże zakupione do dnia wprowadzenia aktualizacji zostaną sprzedane po cenie zakupu.
Każdy czołg będzie posiadał maksymalnie 3 kamuflaże, które można kupić oddzielnie, po jednym na każdy typ mapy (letnie, zimowe, pustynne). Kamuflaż będzie aktywowany tylko na odpowiedniej mapie. W razie braku kamuflażu odpowiedniego typu, żaden kamuflaż nie będzie stosowany.
Posiadanie aktywnego kamuflażu daje 5% bonusu do kamuflażu pojazdu.
Dodano możliwość wyłączenia trybów „boju spotkaniowego” i „szturmu” z mechanizmu losującego. Opcja ta jest dostępna w ustawieniach i działa w przypadku samodzielnej gry. Opcja ta nie jest dostępna dla plutonów ani kompanii czołgów.
Zmieniono sposób działa skrótów, dodano również nowe komendy. Komendy będą dostępne w kółku komend.

Grafika:

Wprowadzono pierwszą wersję nowego silnika graficznego, dzięki któremu obraz będzie wyglądał znacznie bardziej realistycznie.
Poprzedni system renderowania będzie nadal dostępny w opcjach jako „standardowa grafika”.
Następujące mapy zostały zmodyfikowane pod względem renderowania i oświetlenia:

Himmelsdorf
Kopalnia
Karlia
Lakeville
Piaszczysta rzeka
Fiordy
Górska przełęcz
Koło podbiegunowe
Westfield

Na pozostałych mapach zmodyfikowany został jedynie system oświetlenia.
Niektóre efekty specjalne zostały przerobione lub odświeżone. Efekt fal i chlapania wody został zmieniony aby wyglądał bardziej realistycznie.

Interfejs Użytkownika:

Zmieniono wygląd drzewek technologicznych. Drzewka technologiczne będą teraz poziome i będą zawierać pojazdy premium. 
Dodano nowe statystyki bojowe. Będą one dostępne zarówno w hangarze jak i bezpośrednio po bitwie. Ilość dostępnych danych będzie znacznie większa.
Dodano „kółko komend”
Dodano możliwość wybierania gracza, za którym chcemy podążać po zniszczeniu poprzez kliknięcie CTRL + LPM na jego nick na liście członków zespołu. Kliknięcie LPM przywróci kamerą do poprzedniego obserwowanego czołgu, a nie do zniszczonej maszyny gracza.
Zmieniono wygląd i ilość dostępnych ustawień dla znaczników czołgów.
Dodano różne ustawienia dla różnych typów pojazdów: sprzymierzonych, wrogich i zniszczonych.
Dodano alternatywny schemat kolorów dla znaczników pojazdów.
Zmodyfikowano wszystkie podstawowe elementy interfejsu użytkownika – guziki, okna, tła itd.
Zmieniono wygląd okna konwersji doświadczenia: dodano filtry i maksymalną ilość dostępnego do przekonwertowania doświadczenia ze wszystkich dostępnych pojazdów.
Dodano nowe porady widoczne w oknie ładowania mapy.
Zmieniono sposób działa i wygląd komend na minimapie i w bitwie.
Zmieniono wygląd symboli na mapie w zależności od stopnia powiększenia.
W momencie kliknięcia na sektor minimapy, w momencie pierwszego błysku będzie słyszalny pojedynczy dźwięk.
Zmieniono sposób wyświetlania porad w wyskakujących okienka w garażu.
Zaciemniono kolorowe statusy dostępne w wyskakujących okienkach.

Dźwięk:

Polepszono dźwięk strzałów. Strzały zostały podzielone na 11 grup w zależności od kalibru i rodzaju zamontowanego hamulca wylotowego.
Dodano nowy rodzaj dźwięku dla zawieszenia. Zawieszenia będą posiadały 4 grupy dźwięków w zależności od typu pojazdu, rodzaju terenu i prędkośći.
Dodano nowe dźwięki dla poruszania się po piasku, drewnianych mostach, żwirze itd.
Dodano nowe dźwięki powiązane z wprowadzeniem fizyki: dźwięki dla obrotu czołgu, ślizgania się po nawierzchni, uderzeń, kolizji, wstrząsów w czasie poruszania się po ciężkim terenie, dźwięku wpadania do wody itd.
Zmodyfikowano dźwięki dla penetracji, rykoszetów i trafienia w gąsienice.
Wszystkie dźwięki zostały zbalansowane.

Poprawki:

Naprawiono błąd powodujący bardzo szybki obrót pojazdów, które przez długi czas były „przytulone” bokami.
Naprawiono prawie wszystkie błędy powodujące utknięcie pojazdów w teksturach i błędach w terenie.
Poprawiono obrót kamery w czasie przełączania pomiędzy widokiem snajperskim a widokiem z zewnątrz w momencie gdy za czołgiem znajdowała się przeszkoda.
Poprawiono kąt nachylenia działa w momencie przejścia z kamery snajperskiej do widoku z zewnątrz w momencie gdy czołg znajdował się w pobliżu dużych budynków.
Naprawiono różne błędy związane z dźwiękami – brak dźwięku, niszczenie obiektów itd.

 [...]

Jak więc widać lista zmian jest bardzo długa, nic dziwnego, że znaleźli się zarówno fanatycy jak i przeciwnicy wprowadzanych zmian. Zajmiemy się najistotniejszymi z nich.

 

« PoprzedniaNastępna »
 [1] [2] [3] [4] [5] >>

1 Komentarz

  1. [...] zmianach wprowadzonych w aktualizacji 8.0, które szeroko zostały opisane na łamach naszego portalu, Wargaming musi przebudować i zoptymalizować mapy pod kątem nowej fizyki, dlatego można się [...]

Komentuj

Musisz być zalogowany aby komentować.