napisany przez: Tomasz Hamera / Sprzęt

Nowa generacja okularów i monitorów NVIDIA 3D Vision

Jedną z funkcji NVIDIA 3D Vision 2, czyli następnej generacji wielokrotnie nagradzanej technologii 3D firmy NVIDIA, są nowe okulary, zaprojektowane zupełnie od podstaw z uwzględnieniem sugestii graczy. Kolejnym elementem jest unikalna technologia wyświetlania NVIDIA 3D LightBoost, która znacząco zwiększa jakość obrazu stereoskopowego, zapewniając dwukrotnie większą jasność i dużo intensywniejsze kolory od tych spotykanych w innych technologiach 3D. Dzięki nowym rozwiązaniom gracze otrzymują najdoskonalszą platformę do obsługi najlepszych gier 3D tej jesieni, w tym Batman: Arkham City, L.A. Noire i wiele innych. Dzięki ekosystemowi urządzeń 3D Vision Ready, firma NVIDIA zapewnia użytkownikom najbogatszą ofertę materiałów trójwymiarowych w tej branży, a także obsługę największej liczby urządzeń. „Połączenie okularów 3D Vision 2 firmy NVIDIA i monitorów lub komputerów przenośnych wyposażonych w technologię LightBoost umożliwia tworzenie przepięknych, jasnych i wyraźnych światów przed oczami użytkownika”, twierdzi Phil Eisler, dyrektor generalny ds. 3D Vision w firmie NVIDIA. „Zespół techników firmy NVIDIA wprowadził znaczące usprawnienia w technologii wyświetlania stereoskopowego obrazu na komputerach PC, dzięki którym wrażenia z gier uruchamianych na tej platformie są lepsze od wrażeń, jakie spotykamy w najlepszych filmach 3D”.

Okulary 3D Vision 2

„Technologia 3D LightBoost stworzona przez firmę NVIDIA zapewnia niespotykaną dotychczas rzeczywistość i jakość trójwymiarowego efektu w grach, filmach i fotografiach”, twierdzi David Wung, starszy dyrektor ds. zarządzania produktami grupy biznesowej Open Platform (OPBG) w firmie ASUS Computer Intenational. „Dzięki 3D LightBoost i rozwiązaniom zastosowanym w naszych nowych monitorach Full HD, kolory wyświetlanych obrazów są intensywniejsze, a tekstury i subtelne szczegóły wręcz wyskakują na widza z ekranu, przez co całościowe wrażenia są czymś naprawdę wyjątkowym. Jesteśmy pierwszym producentem, który wprowadza nową jakość trójwymiarowego obrazu na rynek w postaci monitora ASUS VG278H”.

Okulary 3D Vision 2 firmy NVIDIA

Okulary NVIDIA 3D Vision zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o graczach i entuzjastach technologii 3D. Nowe okulary są wyposażone w większe soczewki, których powierzchnia jest większa o 20% w porównaniu do modelu pierwszej generacji. Dzięki temu osiągnięto szerszy kąt widzenia i zwiększono skuteczność blokowania zewnętrznego światła, co poskutkowało zwiększeniem realistyczności efektu trójwymiarowego w grach. Ponadto okulary 3D Vision 2 zostały wykonane z miękkich materiałów kompozytowych, dzięki czemu są wygodniejsze dla tych użytkowników, którzy zakładają jednocześnie słuchawki. Okulary wykorzystują technologię migawkową firmy NVIDIA oraz technologię transmisji bezprzewodowej realizowanej przy użyciu podczerwieni, zapewniając graczom i entuzjastom obrazu 3D dostęp do najliczniejszej kolekcji trójwymiarowych materiałów w wysokiej rozdzielczości, w tym ponad 550 gier w rozdzielczości Full HD (1080p), ponad 100 filmów 3D na płytach Blu-Ray oraz tysięcy klipów i zdjęć 3D w serwisach YouTube i 3DVisionLive.com. Okulary 3D Vision 2 są również w pełni kompatybilne ze wszystkimi dotychczas stworzonymi materiałami oznaczonymi jako 3D Vision Ready i wszelkimi produktami 3D Vision obsługującymi tę technologię, w tym ponad 70 różnorodnymi monitorami, komputerami przenośnymi, projektorami, aplikacjami wideo i kamerami.

Technologia 3D LightBoost firmy NVIDIA

3D LightBoost to nowa technologia stworzona przez firmę NVIDIA, która umożliwia wyświetlanie trójwymiarowych obrazów cechujących się bogatszymi kolorami i dwukrotnie większą jasnością w porównaniu z obrazami tworzonymi przez inne rozwiązania 3D. Technologia ta zwiększa również jasność otoczenia wokół monitora, ułatwiając obsługę klawiatury i myszy, a także zmniejsza efekt widma charakterystyczny dla technologii stereoskopowej.

Urządzenia zgodne z certyfikatem 3D LightBoost firmy NVIDIA

ASUS VG278H – pierwszy monitor z certyfikatem NVIDIA 3D LightBoost, cechujący się 27-calowym wyświetlaczem o rozdzielczości Full HD (1920×1080) i podświetleniem LED, wyposażony w gniazda 3D HDMI 1.4 oraz Dual-link DVI, które umożliwiają rozgrywkę w pełnej rozdzielczości HD 1080p i trzech wymiarach. Ekskluzywna technologia Trace Free II firmy ASUS umożliwia wyświetlanie obrazu z częstotliwością odświeżania 120 Hz i czasem reakcji 2 ms, dzięki którym akcja tocząca się na ekranie jest wyjątkowo płynna. Monitor ASUS VG278H będzie dostępny na rynku pod koniec października 2011 r. w komplecie z okularami NVIDIA 3D Vision 2, w sugerowanej cenie detalicznej wynoszącej 699 USD.

ASUS VG278 zgodny z certyfikatem 3D LightBoost firmy NVIDIA

Inne monitory kompatybilne z technologią NVIDIA 3D LightBoost, firm Acer i BenQ, zostaną wprowadzone na rynek w ciągu kolejnych kilku miesięcy. Na rynku pojawią się również notebooki kompatybilne z technologią NVIDIA 3D LightBoost, w tym modele firmy Toshiba – Satellite P770/P775, Dynabook Satellite T572, Dynabook T572 i Qosmio X770/X775 oraz szereg innych, które zostaną wprowadzone na rynek w przeciągu najbliższych kilku miesięcy.

Ceny i dostępność okularów 3D Vision 2

Zestaw okularów 3D Vision 2, zawierający jedną parę okularów NVIDIA 3D Vision 2 i bezprzewodowy nadajnik podczerwieni podłączany do gniazda USB, będzie dostępny w sklepach internetowych i detalicznych na całym świecie od października, w cenie 149 USD. Produkt będzie również dostępny w sklepie internetowym firmy NVIDIA. Dodatkowa para okularów 3D Vision 2 będzie kosztować 99 USD (sugerowana cena detaliczna). Więcej informacji można znaleźć na stronie www.nvidia.pl/3dvision.
Źródło: NVIDIA

2 Komentarzy

  1. [...] do własnoręcznego sprawdzenia „na żywo” działania technologii 3D Vision 2 o której pisaliśmy tutaj. W jej skład wchodzą nowe, większe okulary oraz monitory z obsługą technologii [...]

  2. [...] też:Nowa generacja okularów i monitorów NVIDIA 3D VisionBulletstorm oparty na Unreal Engine 3 z nVidia 3D VisionMSC Nastran 2012 wspierany przez procesory [...]

Komentuj

Musisz być zalogowany aby komentować.