napisany przez: Piotr Pomieński / Recenzje gier

Recenzja gry World of Warplanes

« PoprzedniaNastępna »

Klikając przycisk „bitwa” wchodzimy do kolejki oczekujących na grę, gdzie czekamy aż algorytmy dobiorą nam 14 pozostałych członków naszej drużyny oraz 15 przeciwników, co w sumie daje 30 graczy na rozgrywkę. Gracze z którymi będziemy się pojedynkować są dobierani według klasy maszyny, czyli ktoś latający Type 81 (tier 1) na pewno nie trafi na przeciwnika w Me-262 (tier 8).

World of Warplanes - kolejkaWorld of Warplanes - ekran wczytywania

Interfejs jest prosty i przejrzysty. Na środku ekranu jest podana wysokość nad ziemią oraz obecna prędkość. Widzimy też skład obydwu drużyn, stan naszego samolotu, dostępne uzbrojenie, minimapę oraz podgląd na aktualnie wybranego wroga (lewy dolny róg).

World of Warplanes - interface

Map jest kilka, są one wybierane losowo. Jest bardzo duże zróżnicowanie terenów nad którymi przyjdzie nam walczyć, znajdziemy tam praktycznie wszystko od pustyń poprzez górskie wąwozy aż do oceanu. Sterowanie jest dosyć proste, nie trzeba długo się do niego przyzwyczajać. Gra sprawia bardzo dużo frajdy przy pierwszych kilkunastu bitwach, kiedy latamy wśród wszechobecnych pocisków wroga, próbując zestrzelić upatrzony przez nas samolot. Trzeba przyznać, że gra wygląda po prostu ładnie.

World of Warplanes - sceneriaWorld of Warplanes - sceneria

Niestety, tutaj kończą się zalety World of Warplanes, a zaczyna się jego największa bolączka. Model lotu w celu udostępnienia gry „przeciętnemu Kowalskiemu” jest mocno uproszczony, co ogranicza pulę manewrów sensownych do wykonywania podczas walki. 90% bitw powietrznych polega na lataniu w kółko aż w końcu któryś z przeciwników ulegnie. W przypadku „czołgów” sprawa jest o tyle ciekawsza, że można wykorzystywać przeszkody terenowe, krzaki itp. do kamuflażu. Tutaj możemy jedynie schować się w chmurach, lecz wtedy dużo nie zdziałamy, ponieważ cała akcja dzieje się praktycznie tuż nad ziemią.

World of Warplanes - bitwaWorld of Warplanes - bitwa

Ponadto na chwilę obecną istnieje tylko jeden typ bitwy, który polega na zniszczeniu wszystkich samolotów wroga bądź zdobyciu dominacji poprzez niszczenie celów naziemnych. Ani jedna moja bitwa nie zakończyła się jednak dzięki dominacji, za każdym razem toczyła się ona do zestrzelenia wszystkich samolotów po jednej stronie. Tak więc gra jest bardzo fajna przez pierwsze 30-40 bitew, jednak po tych kilkudziesięciu bitwach sama frajda z latania samolotem jest niewystarczająca, żeby zachęcić gracza do kontynuowania rozgrywki. Jest jeszcze jeden problem – zderzenia między samolotami. Grubo ponad połowa moich wirtualnych śmierci była spowodowana przez wroga, który był zdeterminowany żeby prosto we mnie wlecieć, pomimo moich manewrów unikających.

World of Warplanes - bitwaWorld of Warplanes - bitwa

World of Warplanes - zwycięstwoWorld of Warplanes - Houston mamy problem

Kwestie sprzętowe

Minimalne wymagania sprzętowe tej gry są niskie:
System operacyjny: Windows XP/Vista/7/8
Procesor (CPU): 2.66 GHz
Pamięć (RAM): 3 GB
Karta graficzna: GeForce 8600GT or ATI HD 2600 z 256 MB pamięci oraz obsługą shader 3.0
Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
Wolne miejsce na dysku twardym: 14 GB
Dostęp do internetu o minimalnej prędkości 256 kb/s

Na naszej platformie testowej składającej się z: Intel Core i5-3570K @ 4,6 GHz
8 GB RAM
GeForce GTX560Ti
Byliśmy w stanie uzyskać stałe 60 klatek na sekundę przy maksymalnych ustawieniach graficznych przy rozdzielczości 1920×1080 pikseli. Należało jedynie zmniejszyć jakość chmur na niską, ponieważ jakiekolwiek wyższe ustawienie powodowało drastyczne spadki FPS (nawet do 20-30 klatek) przy zbliżaniu się do chmur. Po podłączeniu mocniejszej karty graficznej – GTX760 – problem już nie występował i mogliśmy cieszyć się rozgrywką na maksymalnych ustawieniach.

Uważamy, że każdy komputer ze średniej półki powinien umożliwić nam rozgrywkę na wysokich ustawieniach graficznych przy stałej liczbie 60 klatek na sekundę. Po obniżeniu detali na minimalne, w World of Warplanes zagramy nawet na niektórych komputerach sprzed 6 lat.

« PoprzedniaNastępna »
 << [1] [2] [3] [4] >>
Komentuj

Musisz być zalogowany aby komentować.